Social media en het restaurant leven

Sociale media is een onvermijdelijk onderdeel van het runnen van een bedrijf. Of uw bedrijf actief is op sociale media of niet, u kunt er zeker van zijn dat uw gasten tweeting, posting en Instagramming over uw restaurant online.

Voor veel restaurantbedrijven is het beheer van sociale media profielen gewoon een ander item op de steeds langere lijst van to-dos. Voor anderen is sociale media een prioriteit in hun zakelijke ontwikkeling en iets wat zij in hun marketingplannen hebben ingebouwd.

Hier zijn een paar praktijken en voorbeelden om uw restaurant social media marketing inspanningen te inspireren en toe te passen op uw eigen bedrijf.

Een iconisch merk opgebouwd op de frisse en duurzame voedsel ideologie. Hun schoonheid en moderne esthetiek is consistent in alles wat ze doen - of u nu op de mobiele app, in de winkel bent of ze op sociale media volgt.

Waarom is het geweldig: er is geen twijfel dat ze lang en hard over hun social media strategie dacht (en waarschijnlijk waarschijnlijk een ervaren agentschap aangeworven om te helpen). Zelfs zonder professionele hulp, is het mogelijk om consistent bericht en beeldvorming voor uw bedrijf te creëren.  De lokale vindbaarheid van je horeca onderneming is essentieel voor de positie in de zoekmachines.

Met behulp van de #MyPieology hashtag, krijgen de Social Media-followers van Pieology de kans om op de sociale media pagina's van het grote merk te worden opgenomen. Pieology deelt voortdurend klantenfoto's op al hun sociale media kanalen.

Waarom is het geweldig: Pieology zet hun klanten in waardevolle merkambassadeurs door hun commentaar en foto's online te delen. Door deze berichten te erkennen en hen aan te moedigen met de #MyPieology hashtag, creëert Pieology een sociaal bewijs voor het merk en vormt een achterstand van sociale media inhoud. Het is in wezen gratis marketing!

Het laat uw merk toe om meer te worden dan alleen een plek om eten te eten, zodat de gasten zich kunnen verbinden met uw bedrijf buiten de maaltijd. Gebruik sociale media als een uitbreiding van de gastervaring, en versterk uw merk loyaliteit van de mobiele apparaten van de gast.

Het is subtiel, maar hij gebruikt alleen kleine letters op sociale media, in overeenstemming met hun app, logo en website. Dezelfde levendige fotografie wordt gebruikt in al hun marketingmaterialen. Ze lijken zelfs een duidelijke emoji-strategie op sociale media te hebben ontwikkeld. Het merk is herkenbaar, zelfs als het logo niet op het scherm staat.

De managers in Parijs bewaken voortdurend hun Yelp-bedrijfspagina. Een medewerker van Parijs reageert op elke beoordeling, de goede en de slechte, met een persoonlijk antwoord op de reacties van de recensent.

Waarom is het geweldig: door het negeren van negatieve beoordelingen aan te bevelen en positief te zijn, heeft het team van Parijs een transparante en vriendelijke persona online gecreëerd.

De diplomatieke en behulpzame commentaar van de manager op deze post heeft de recensent geïnspireerd om zijn harde reactie te beperken en zijn beoordeling van 2 tot 3 sterren te wijzigen.

Ze zijn niet bang om over hun gebreken te praten en een publieke poging te maken om ze te verbeteren. De managers op Yelp! Gebruik eventuele negatieve recensies als een kans om te leren over hun zaken en om naysayers in brand advocaten te zetten.

Zelfs als u niet alle berichten op uw Yelp kunt adresseren! Pagina, het is een goed idee om uw ongelukkige klanten aan te pakken en om die relatie rond te zetten.

Waarom is het geweldig: Pieology krijgt een tweede shoutout hier, omdat deze locatie de volgende stap in de aanmoediging van de sociale media betrokkenheid van klanten door het aanbieden van een exclusieve deal aan klanten die online delen!

Wanneer Pieology fans in Irvine, CA een foto delen van hun pizza op sociale media met de hashtag #MyPiology, krijgen ze een coupon voor gratis kaneelsticks.

Pieology beloont hun sociale media netwerk voor het praten over hun zaken. Daarnaast zijn coupons als deze meer kans om onder vrij te worden gedeeld