Startplan voor het promoten van je restaurant

Restaurateurs horen veel tegenstrijdige en verwarrende ideeën over restaurantpromoties, maar het groeien van uw bedrijf is een organisch proces dat reageert op het stimuleren van inspanningen van binnenuit.

Een goed startplan is het beperken van promotie ideeën die uw restaurant kunnen devalueren. U wilt uw bedrijf bouwen met een stevige basis en niet onhoudbare verwachtingen van klanten creëren, zoals het eten voor slechts de helft van de prijs.

Hier is een goed stappen plan om uw restaurant te promoten als een solide manier om gasten te trekken en een klantenbasis te bouwen in de digitale tijdperk.

Tekens genereren veel zaken, dus zorg ervoor dat u op buiten- en eigen borden, menu-borden en in-house reclame op ontvangstbewijzen, transportcontainers en tafeltenten profiteren. Maak kopieën van uw menu, plaats het menu in het venster en online en geef uw klanten menu's om naar huis te gaan.

Claim uw aanbiedingen in lokale directories en restaurant review sites. Word lid van de lokale kamer van koophandel en bedrijfsorganisaties. Stuur persberichten naar lokale kranten, tijdschriften, scholen en nabijgelegen productiefaciliteiten om hen te laten weten dat uw restaurant open is voor zaken.

Krijg uw menu online op uw website of via een leverancier van een derde partij. Klanten maken reserveringen en plaatsen bestellingen van hun smartphones, zodat ze uw restaurant en menu online moeten kunnen vinden.

Als je geen sociale media gebruikt, verlies je zaken. Wordt betrokken bij de verschillende sociale platforms om te vinden wat het beste werkt voor uw keuken, klantenbasis en concept. U wilt inhoud plaatsen met zoekwoorden die betrekking hebben op uw concept, keuken of menu.

Plaats foto's van het restaurant, bied educatieve berichten over culinaire onderwerpen en sponsor community of liefdadigheidsoorzaken.

In-house signage en menu's kunnen een verbazingwekkende hoeveelheid zaken genereren. Vergeet niet uw servers te gebruiken om klanten op te lossen tijdens hun bezoek.

U heeft een functionele website nodig met een responsief ontwerp om overal in uw restaurant te komen. Maak dit uw eerste prioriteit omdat bijna alle beste marketing ideeën afhangen van het hebben van een website om hen te verankeren.

Publiceer uw website op al uw reclame, promotiemateriaal en schrijfwaren omdat het net zo belangrijk is als het fysieke adres van het restaurant.

Beslis wie je probeert te bereiken, zodat je kunt plannen hoe je daarheen komt. Tenzij u weet welke klant u wilt richten, moet u vertrouwen op inefficiënte, scattershot-reclamemethoden die te veel kosten en uw bronnen verspillen.

We hebben allemaal veel tijd door te scrollen via onze feeds op sociale media. Iedereen is de volgende blikvanger. Daar komen cinemagraphs in het spel. Deze fotografische elementen zijn als een verfijnde gif. In een oogopslag kan een cinemagraph eruit zien als een high definition foto.

Maar kijk dichterbij en je zult zien dat één element van de foto continu en vloeibaar beweegt. Als u de aandacht van passerende potentiële klanten wilt grijpen, doe vaak cinemagraphs op uw sociale media om de ogen te vangen en laat zien dat u op de voorgrond staat.

Zodra u uw ideale klanten hebt geïdentificeerd, kunt u plannen hoe u ze op de meest efficiënte manier kunt bereiken. Sociale media stelt u in staat om uw klanten precies te richten - vooral op Facebook.

U heeft een actieplan nodig om succesvol te kunnen markeren, en u kunt niet bepalen hoe u uw korte en lange termijn doelen kunt bereiken, tenzij u de beschikbare marketingkanalen test om hun effectiviteit te beoordelen.

Een goede indeling voor nieuwe restaurants is het toewijzen van 80 procent van uw budget op digitale marketing en 20 procent voor traditionele reclame, zoals kranten-, directory-, radio-, televisie- en billboardadvertenties. Raadpleeg uw website in alle reclame om cross-promotionele voordelen te krijgen.

Met behulp van digitale tools, smartphone communicatie en sociale media platforms, kunt u direct communiceren met uw bestaande klanten en gerichte prospects. Reageer op de zorgen van mensen, klachten en lof om aan te tonen dat je verloofd bent.

Moedig klanten aan om beoordelingen te schrijven, foto's te plaatsen en hun ervaringen online te delen. Toon uw proces voor het bereiden van voedsel vanaf het moment dat het het restaurant binnenkomt totdat het het bord van de klant bereikt.

Dit soort communicatie maakt de kijkers van belang en trekt interesse uit sociale media gebruikers. Speciale speciale evenementen hosten, wedstrijden of scavenger hunts om online publiek te betrekken.